My Web


Sunday, July 3, 2011

bile tengok drag...


Assalamualaikum...

Ambuiih...bukan maen penat lagi weh aku rase ari nie.. Dari tengahari hingga ke petang aku duk tertenggek kat tepi jalan tengok orang maen cium2 drag atau dalam bahase yang lebih ilmiah bergerak di jalan yang lurus, lebih afdal gitu..huhu3. Korang taw ke ape drag tu??? Iyahhh...Pastinye korang tahu kan..Kalau dah tahu tak payahlaa rasenye nak bagitau lagi..Lagipon aku penat,malas lak nak taip panjang2..hehe3. Drag challenge tu diadakan di bandar tempat aku ni sempena sambutan Hari Peneroka peringkat kebangsaan kat sini nanti. Nak datang??? moh laa weh...ayat orang pahang..hehe3. oklaa, Ni aku nak citer skit pasal drag yang aku duk tengok tadi..

Bile teng0k drag jer mesti ade buruk dan baeknye kan....

  1.  Yang buruknye bile orang ramai parking kete tersusun banyak2 kat tepi jalan..jalan jadi sempit.. Yang baiknye, aku suke hati letak or park kete kat atas jalan dan sebelah ngan kete yang parking kt tepi jalan tu. (padan muke kau sape suh ambik parking kat tepi tu dulu..kan dah xleh kuar lepas ni sebab aku blok..haha).
  2.  Yang buruknye ramai peniaga berniaga kat situ dengan harapan nak cari duit lebih. Jual bende yang same je kot. Yang baiknye, ramai orang buang sampah merata-rata kat kawasan drag tu, termasuklah aku. (padan muke, baru reti sikit majlis perbandaran nak wat keje nanti..hehe3).
  3. Yang buruknye bile ramai orang datang sambil bawak pasangan masing2...cthnye suami isteri, pakwe makwe, anak2...wat semak jer ramai2.(padahal aku p0n same jer..hehe3) Yang baiknye aku boleh usya aksi2 pasangan dan awek2 kat situ..haha3. Pakaian bapaklaa menjolok mata..dapat cuci mata free beb..
  4. Yang buruknye, MC pertandingan tu suke marah2 penonton la plak. Dahla gune bahase yang agak ganas dan kasar2..Yang baiknye, penonton selamber jer s0und dye balik kaw2 punyew..haha3..padan muke!!!. budi bahase budaya kita kan..:p
  5.  Yang buruknye, cuaca kat situ panas laa doh..dahlaa pokok banyak yang mampos..kering.. nak cari port berlindung p0n susah. Yang baiknye, aku dapat duk berlindung belakang awek2 yang pegang payung..best woo, wangi2 jer bau...hehe3.
  6. Yang buruknye, kereta2 drag dorang banyak power2 beb..tapi ekzos bisinglaa,sakit telinge..enjin macam nak pecah bunyi.. Yang baiknye, wat kan aku rasa macam tercabar dan rase nak test power lak kat jalan mase balik tadi..hehe3.. tapi sayang kereta aku kalah ngan BMW sport warne merah..Cilakew sungguh!!! bapak laju!!! grrr...


Tu jelaa nak citer...huhu3. Adoii penat tak hilang lagi nih..Badan plak sakit2 pasai duk lame sangat tadi.. Kalau da kawen kan besh..ade gak orang nak tolong picit2 kan..hihikk3. (^_^)v.

gud nite eberibadi..(x_x)
Tid0 dulu..

4 comments:

Liyana Zahim said...

Cisssss!! Awek je bnyk entry neh! Wakakakakakak~

FirdAus BluRtz said...

hahaa3...beselah, blog lelaki mesti kne citer psal awek...ngehgehh3...

Raden said...

yg baik dgn yg buruk tuh cam xde beze je! sume buruk!

FirdAus BluRtz said...

hahaa3..kebaikan yang tersirat tu..huhu3


Cuba klik dulu

Kongsikan Bl0g anDa diSini..^_^v