My Web


Tuesday, February 1, 2011

Peristiwa Dalam Hidup Aku

   Assalamualaikum wbkt.. Dengan lafaz bismillah aku ingin mulakan bicara kt blog ni setelah seminggu xupdate.. Dalam masa yang begitu singkat n sekejap nie,macam2 yang dah jadi n da berlaku lam hidup aku. Sedar xsedar dalam mase seminggu jugaklaa aku x0nline kt cnie..hehe3.
   Peristiwa yang pertama berlaku pada tanggal 28 jan 2011 bersamaan ari jumaat tidor aku dikejutkan dengan bunyi ringtone telef0n aku sendri pada pkul 2.30 pagi. Bila jer aku angkat n menjawab panggilan tiba2 perasaan n ati aku terkedu,terkejut, cemas n mcam2 lagila sbb aku bru mndapat berita pemergian ayah kepada mmber baik aku sndri mse blajar kt kolej dulu. Aku btul2 xsangka n terkejut ngn brite tu tp apakan daya tu semua sudah suratan takdir. Mase tu aku mmg sedih gak sbb ayah dye tu mmg baek sgt ngn aku.. Xleh lupe jasa2 dye dulu.. Ape2 p0n yang pergi telah selamat pergi n yg masih hidup ni knelaa truskan hdup kan.. Aku gak telah pergi menziarah kuburnya pada ari jumaat tu jgk. Wat sahabat aku tu n family nyew harap bnyak2 bersabar n bnyakknlaa sedekah kan al fatihah supaya rohnya sentiase dicucuri rahmat n ditempatkan ngn golongan2 yg beriman hendaknya..amin..
   Sesudah abes pristiwa yang sdih lam hdup aku tu, satu lagi peristiwa yg tlah jd lam hdup aku. Tp kali ni bukan peristiwa sedihlaa, tp eppy laa jgk..huhu3. Untuk 2,3 ari sebelum nie aku sntiase bersama ngn owg yg tersyg..mmg eppy laa jgk utk 2,3 ari tu..hehee3..nk citer lebey2 seganlaa plak..nnti ade owg meluat lak nk bace..huhu3. 
   And semalam aku mmg xleh lupekan, ari yg paling meletihkan n memenatkan badan aku sbb aku trpakse memasang tikar lam bilik tmpat aku keje nie..memang penat teramat sgt c0z kne angkat 10 bijik kmputer sekali ngn meja2 nyew skali n aku wat semua tu sorang2..fuhhh mmg abes saket2 bdan aku ari nie..adoyaiii.. Tp tu semua mmbuatkan aku lebey semangat utk gi kerja lpas ni sbb tmpat keje aku tu da cantik skit. Puas hati n berbaloi laa aku wat semua tu sorg2 semalam..hehe3. 
   Insyaallah s0k lak aku brcadang nak pergi bercuti utk rehatkan badan nie plak..nak pergi berjalan2, shopping, tgk wayang, n macam2 laa..huhu3. Harapnya xde ape2 masalah laa memandangkan skrg ni musim perayaan cina n musim ujan plak tu.. Ape2 p0n nasihat aku utk semua n diri aku sndri, berhati2 laa semasa memandu n igtlah org yang tersayang!!!..^_^v.
      Ermm ni jelaa serba skit peristiwa yang aku dpt crita kan kt korg semua.. Segala yang berlaku tu adalah sudah ditentukan, mne yang baek jadikan teladan n mne yang xbaik tu jdikan sempadan supaya hidup kita lebih baik n harmoni..xgitu??? hehee3.. k,laa aku p0n da penat nk taip da nie..nnti law ade citer2 besh lg aku akan kongsikan lagi.. Ch0w cin cAu...  Assalamualaikum...



create : firdaus blurtz


Cuba klik dulu

Kongsikan Bl0g anDa diSini..^_^v