My Web


Thursday, April 21, 2011

Aku Taw laa aku nie Tak ensem..huhuuk3..:'(

Assalamualaikum wbkt..

Ari nie aku rase sedih sangat dan aku tulis entri nie sebab aku nak luahkan perasaan yang terpendam dalam hati aku selame 2,3 ari kebelakangan nih. Aku sedih sebab keluarga aku macam dah tak suke jer aku tinggal kat rumah tu lagi. Dorang macam nak menyisihkan aku jer. soob..sobb..:'(


Aku tak tahu ape sebabnyew terjadinyew benda macam ni. Aku tak faham kenapew dorang benci sangat ngan kehadiran aku ni. Ape yang aku wat sekarang nie semuanyew tak kene di mate dorang. Asyik nak salahkan aku jer. Aku cube nak jadi sebahagian keluarge dorang dan nak dapatkan kasih sayang dari dorang tapi kenape ini yang harus terjadi..huhuk..pedih t0l ati aku rase..

Aku sedar yang aku nie bukannyew anak kandung dorang dan aku taw taraf aku tak same macam adik beradik yang lain tapi kenapew mak ayah aku sanggup nak buang aku dari keluarge dorang...Ape salah aku???.. Aku ingat lagi waktu dorang pungut dan ambik aku dulu sebangai anak angkat..Waktu tu aku masih kecil dan tak tahu pape..dorang menyayangi aku sepenuh kasih sayang dorang. Aku di layan bagai binatang menatang minyak yang penuh. Aku rase hepi sangat mase tu..tapi sekarang semua dah berubah..

2 malam lepas aku dimarahi dan ayah asyik berleter terhadap aku. Hati anak mane yang tak terguris bile ayah ade sebut nak halau aku dari rumah. Walaup0n aku nie cume anak angkat dorang tapi aku rase dorang da macam family kandung aku sendiri dah, yang selame nie dah menjage aku dengan baek sekali. Aku tak tahu di mane silapnyew..bile aku dah besar mcam nie dorang da macam tak suke kat aku. Dorang cakap aku nie da mule pandai nak menggatal la,suke kluar malam la..macam2 alasan dorang bagi utk menanmpakkan yang dorang da tak suke aku ade lagi dalam family dorang tu. Biasela, jiwe tgh remaja, mestila perasaan nak ngorat tu ade, n kuar malam p0n bukannyew aku gi wat kerja yang tak elok. Sekadar jumpe kawan2 jer sambil minum2. 

Yang aku paling sedih sekali bile dorang salahkan aku jugak walaup0n orang lain yang wat salah. Mane hilangnyew kasih sayang dorang dulu terhadap aku...huhuukk33..soob..sobb.. :'(. Adik beradik aku yang lain p0n sekarang nih dah macam benci jer tengok muke aku.. macam2 cacian dan sumpah laknat dorang kat aku..dorang cakap aku nie huduh la..hitam laa..macam2 lagilaa.da xsanggup aku nak sebutnyew..huhuuk3..:'(. Tapi aku sabar jew ngan semua kutukan tu..aku tak mintak dilahirkan macam nie..aku sedar diri aku hanye menumpang kasih jer ngan dorang. 

Mak, ayah..aku tak pernah terdetik p0n kat dalam hati nie nak mintak apew2 p0n dari mak dan ayah.. Harta, kekayaan..bukan tu yang ku pinta..aku cume mahukan kasih sayang darimu walaup0n aku nie bukan darah dagingmu sendiri. Itu jer yang aku mahukan dalam dunia nie. Kalau dorang buang aku, kat mane lagi aku nak menumpang kasih sayang. Aku da tak de sape2 lagi dalam dunia nie selain dorang..sapew lagi yang mahu terime diri aku nie..sobbsoobb...:'(

Tapi tak pelaa, aku tak nak menderhakai kedua dua orang tua ku itu dan aku redha menurut ape saje keputusan dan kemahuan dorang. Aku rela pergi sebab aku sayangkan dorang. Aku akan bawak setiap kenangan bersama keluarga aku dulu dan aku akan ingat sampai bile2. Aku tak kan pernah ade rase berdendam ngan dorang. Aku terima ape yang telah terjadi nie.. Dan aku bersyukur atas pape yang terjadi nie mungkin ade hikmah disebaliknyew. Mungkin ini lah nasib aku sebagai anak pungutan. Bile da tak diperlukan, dibuang seperti sampah. Tak pelaa.. aku da bersedia untuk pergi...

Petang nie aku akan pack semua barang aku dan pergi utk cari tempat yang baru dan aku nak lupekan kesediahan nie. Aku da tak sanggup untuk menangis lagi. Papep0n aku tetap bersyukur kerana Dia masih bersama aku. Aku akan sentiase mendoakan kesejahteraan utk keluarga aku tu. Buat abang2 dan kakak2 aku, jage lah mak ayah dengan baek yerr.. 

Mak, ayah.. aku mintak maaf atas segale salah dan silap aku selame berada disini.. Halalkan segale makan dan minum anakmu selame nie yer.. Aku sayang sangat2 kat dorang.. Mungkin ini yang terbaik utk kebahagiaan dorang..aku pasrah...

Selamat tinggal buat keluarge yang tersayang....









                                                                                                             











Sebelum aku pergi, aku sertakan fot0 diriku yang c0mel ini...huuhuukk3...

#
#
#
#
#
#
#
#
#
#
#

rindu kat frieskies...

Aku tawlaa aku tak ensem...jangan ar kutuk lebey2.....huhukk3...





                                                                                                            luahan hati seorang seekor
                                                                                                                 kucing











*kesian beliau terpakse dibuang ari nih...huhuk2. ayah aku xsuke sebab dye suke bwak balik kucing jantan dan anak2nyew suke kencing di melate2 tempat..huhu3.

No comments:

Cuba klik dulu

Kongsikan Bl0g anDa diSini..^_^v