My Web


Tuesday, March 8, 2011

Tak Adil buat Aku Se0rang yang Blurr!!!

           Pagi-pagi nie aku bangun tid0 dengan bunyian desiran hujan yang renyai2.huhu3. Pehhh!!! memang sejuk giler laa..huhu3. Dalam fikiran rasa nak tid0 lagi ni memang bestlaa..errmmm tapi!!! teng0k jam da pukul 6.30 lak. Memang rutin aku laa time2 cam nie kena g0s0k baju lak. Jadi terpaksa la bangun.
       Dengan kepala yang tengah blurr, besela baru bangun tid0 kan..aku p0n bangunla sambil g0s0k2 mata dan teng0k plak kat tangan samada ada tahi mata ke x..hehe3. semestinya laa ade. law xde tu 0wg tu xn0rmal laa kan.haha3. eh pe yang aku merepek nie..hehee3. Bila aku da bangun tu entah camne tangan aku degan selamber jer gi tekan butt0n 0N kt pc komputer aku tu. Kebetulan plak pc tu terletak kat pintu bilik aku nak kuar tu. Tapi ape m0tif aku 0N pc pagi buta cam nie..ad0yaii.. aku sungguh blurr masa tu..tapi xbeng0ng k..huhu3 @_@v.
baru bangun tid0..muka blurr jerr..huhu3



      Da lepas siap g0sok baju, mandi, s0lat, pkai baju, sikat rambut..(yelaa xkan sikat bulu kucing lak)..hahaa3..aku p0n bersiap sedia laa nak gi skolah. Korang jangan pelik, wlup0n um0 aku da 24 tapi bukan aku yang skolah lagi. Da aku memang keje kat skolah p0n, s0 terpaksa laa ckap gi skolah..hehe3.  Sebelom aku gi start enjin kereta tu sempatlaa aku gi jamah makan atau p0n name saintifiknya bekfes..hehe3. Yang aku pelik tanpa aku sedari camne laa aku b0leh makan nasi g0reng tu campur kuah kari...adoyaiii..memang aku blurr..x_x. kan da xabes aku makan. membazir sungg0h. Lepas kejadian tersebut aku p0n gi laa drive kereta dengan penuh styl0 nyew. Sebelum mulakan perjalanan ke tempat keje tu aku sempatla pasang m0dulator mp3 dulu.huhu3. beselaa nk layan lagu techn0 pagi2 best gak.. lagip0n 0tak tgh blur mase tu kan.huhu3
       Pagi tu jugak aku terpaksa hantar adik gi skolah dye..yelaa xkanla nak antar adik gi disk0 plak kan. hahaa3. Lepas tu dengan menggunakan kereta yang berkuasa kuda laut ni, aku p0n terus bergerak ke tempat kerja. Tapi dalam masa perjalanan tu,tengah sy0k2 aku layan lagu techn0 sambil berjoget2 dalam kereta entah camne ada mamat  ngan myvi hijau p0kok pisang dengan selamber tanpa rasa rendah diri 0r segan silunya p0tong aku. Law nak p0tong tu agak2laa.. da laa signal xbagi pastu himpit aku lak. Naseb baeklaa aku nie se0rang pemandu yang berdedikasi & professional.hehe3. Yang aku xpuas hati sangat tu kereta dye da laa baru lagi, signal p0n xleh bagi..lampu p0n xpasang..yelaa cuaca pagi2 ditambah lak ngn hujan yang renyai2 camni memang gelap kan..masa tu law  aku ade batteri eveready cap kucing da lame aku bagi dye..law kereta laen xnampak dye cmne, kan b0leh jadi perkara yang xdiingini cam tu.. masa tu aku fikir, apsal laa owg tu wat cam tu kat aku. aku da laa tengah blurr..memang sugg0h x adil..huh!!!

bateri cap kucing itam..huhu3
                   

        Then, sebelum sampai kat pintu gerbang skolah tu aku baru terperasan yang aku lupa nak off lampu dalam kereta. Da panas giler mase tu, cmner laa aku leh lupa..aku blur lagi. adoyaii..
Bila aku da sampai my office aku gi laa nak tulis nama kat pejabat.. belum sempat aku pegang pen n nak ambik buku kedatangan adela s0rang cikgu berdialog ngan aku..

Cikgu tersebut : Haa adik..meh masuk.. Jangan lupe adha..jap lagi awok jaga tahun 2..
   
dengan blurr nye aku menjawab..

aku : yang semalam tu kew???

Cikgu tersebut : haa laa, yang semalam tu laa..jangan xmasuk lak..

aku : ermm 0k..(lam hati ad0yaii malas t0l aku nk jage klas dak kecik2 nie.)

Cikgu tersebut : Jangan xmasuk pulak yerr.. Pastu tengahari nanti kul 12.05 masuk kelas tahun 6  lak.. Dorang ade periksa matematik kertas 1. Jangan lupe taw!!!
  
*(eleh macamlaa aku nie dak kecik nak ingatkan banyak2 kali..semalam p0n da berpuluh kali aku dengar dye membebel..bajet macam guru GPK jer..huhu3. ni aku ckap lam hati je laa..law dpan2 xberani laa plak..hahaa)


wlup0n da aku fikir macam tu,tapi entah camner aku leh jawab lagi..

aku : Hoo yelaa..(lam hati,cmne la aku leh terjawab semua yelaa nie..adoyaii. malas t0l aku nak          jge dak2 periksa nih. bukan keje aku p0n)...blurrr sungg0h..




         Aku p0n pelik kenapa laa aku boleh ik0t semua ckap2 dye. Mungkin aku tengah blur & xtaw nak ckap apa da k0t masa tu. huhu3. Sungguh tak adil sebab semalam aku ingatkan 1 kelas jer kena jaga..rupanya 2 kelas.
Tapi xpela, disebabkan aku ni pekerja yang berhemah tinggi berhati cekal dan amanah aku terima semua tugasan yang diberikan tu dengan sepenuh hati yang nurani ni..hehe3. Beselaa pekerja c0ntoh nie..kuikuii3.

         Biarlaa semua tu xadil p0n bagi aku. Dalam kehidupan xsemuanya perfect untuk diri sendiri..bt0l x?? Kadang2 ketidak adilan tu pasti wujud dalam kehidupan. Tapi semua tu aku xanggap sebagai perkara yang menyusahkan hidup aku..(tapi kadang2 aku memang xsuke p0n sebab aku rasa mcam di buli jerr.. ingat best ke kena buli nie..sakit ati taw!!!huhu3).. Pape p0n aku tetap suke dengan kehidupan aku & kerja aku skunk nie. Buatlaa yang terbaik utk org lain supaya jasa kita akan dkenang sampai bile2..(itu p0n law org nak igt)..beselaa tu adat duniawi..huhu3. Lepas ni janganlaa aku blurr2 da..sebab kdang2 ia menyusahkan aku..huh!!! apelaa motif aku tulis entry nie erk..'saje jer nak luahkan perasaan yang terbuku lam hati nie.hehe3.. layan jelaa...^_^V peace!!!'


*kalau ada yang terasa tu saya mintak maaf sangat2 laa yer.. xde niat nak kenakan @ mengata sape2 p0n..peace n0 war!!!!

smile always...^_^v





No comments:


Cuba klik dulu

Kongsikan Bl0g anDa diSini..^_^v