My Web


Thursday, July 28, 2011

Bulan 8 tahun 2011 everythings in 1... sangat suka!!!

Asssalamualaikum..

Salam sebagai pembuka bicara.. Bicara tentang ape?? Haa tu yang nak citer kat sini. J0m lepak2 jap sambil dengar citer dongeng Pak Hussin ngongek Kaki untut kepala kemek nie..hahaa3.. Xdelaa,gurau2...jangan marah kepada yang bernama Hussin..kikiih3..

Nak mulakan sikit story mory about dis month.. Bulan 8 tahun nie memang banyak peristiwa akan berlaku dalam negara kite. Cube korang teng0k, 1 Ramadhan jatuh tepat pada 1 haribulan 8 nie dan insyaallah kita akan beraya p0n pada hujung bulan nie jugak kan.. Bila sebut raya jer, mesti orang bagai nak gila mempersiapkan kelengkapan untuk menyambutnya.. Belum mula puasa lagi p0n para2 sakuri makcik2 dah seb0k suruh para2 sakura suami beli macam2 untuk perhiasan rumah.. Al maklumlah,raya setahun sekali jekan..semua barang nak tukar baru..huhu3. Lebih hebat lagi ade yang da siap tempah baju awal2..belum mula puasa lagi tu..haisshh..:p Ape2 p0n ingatlah yer, bulan ramadhan ni bulan untuk kita belajar erti jimat cermat dan kurangkanlah nafsu pembaziran. Pastikan jugak korang semua puasa k..jangan curik2 makan taw..nanti kene sumpah jadik kucing..hehe3..sangat c0mel..rase nak tampar2 muka kucing yang banyak2 tompok..hahak2. Mase ni jugak laa kite dapat menyucikan dosa kita yang telah lalu dengan memperbanyakkan amal2 ibadah dalam bulan yang mulia nie k.. Sama2 laa kita menghayatinye yahh.

Jom puasa!!!

Ok, itu bab raya dan puasa..sekarang kita masuk pulak bab satu lagi peristiwa bersejarah untuk negara kita iaitu Hari Kemerdekaan yang memang sejak azali lagi jatuh dalam bulan 8 nie. Tapi tahun nie sambutan kemerdekaan sudah ditunda pada 16 september sempena hari penubuhan Malaysia. Ini kerana 31 0gos tak dapat dijalankan kerana tarikh tersebut bersamaan ngan 1 syawal. S0, masa orang nak raya, takkan nak seb0k duk wat perarakan pulak kan..hehe3. Jadi J0M SAMA2 KITA SEMUA KIBARKAN JALUR GEMILANG DALAM BULAN 8 NIE YER...!!! Kibar je kat mane2 yang korang suka, kat kereta kew, kat depan rumah kew, depan kedai kew, depan kedai makcik jual karipap kew 0r sebagainyew..hehe3. Janji semangat cintakan negara dan menghargai kemerdekaan tu akan sentiasa tersemai dalam setiap diri kita sendiri k. huishh patriotik plak aku pagi2 nie..huhu.

Merdeka!!! Merdeka!!! Merdeka!!! Yeaahh..!!!

Lagi satu bulan 8 nie jugak ade peristiwa yang amat penting untuk diri aku sendiri. hehee3. Kali nie aku memang rase besh laa sebab bulan 8 nie ari besday aku dan my Br0..hehe3. Semestinya nanti aku akan dapat sesuatu yang besh dari seseorang...hahaa3..Sangat suka.. Nak tahu bile and ape yang akan aku dapat, tunggu entri yang seterusnya.. Korang p0n prepare2 laa hadiah2nye k..hahak2..yang tu aku gurau..:p.. Tu laa yang aku cakap bulan 8 nie macam astr0.. macam-macam ada..:)

huhuk3, naseb baek korang ade n ingat besday sy..huhu3..i'm lonely..(baru lepas ditinggalkan awek)


Apep0n semua peristiwa tu akan terjadi..belum sampai kite ke masa itu lagi. S0 mari lah kita sama2 banyakkan berdoa agar hidup kita lebih diberkati dan jagelah kesihatan diri bersama k ..
ten que kerana sudi membaca...:)


* Malam nie nak layan b0la sambil makan cekedis 5 bungkus... Go Harimau Malaysia buat G0L!!!...jangan bungkus sudah!!!..hehe3.:p

3 comments:

CikYana(",) said...

Chill bebeh

Selamat menyambut bulan Ramadhan

FirdAus BluRtz said...

okeyh... Salam ramadhan..:)

Liyana Zahim said...

Harimau sudah pun bungkus utk mjalani ibadah puasa.. Hhahahah.. Samat berpuasa firdaus!

Cuba klik dulu

Kongsikan Bl0g anDa diSini..^_^v