My Web


Wednesday, June 8, 2011

Apabila ribut petir melanda

Assalamualaikum..

Apabila petang melanda seperti waktu sekarang nie, aku tiba-tiba jadi tak tentu arah. Perasaan fobia telah merasuk ke dalam diri seperti seekor iblis telah merasuk seorang gadis bawah 18 tahun.. Menjerit huuhaaa..huuhaaa sane sini seperti orang hilang akal.
 


Nak taw kenape aku jadi cam tu??? Ini disebabkan apabila waktu petang2 camnie, ribut ditemani or diiringi petir telah membuat pesta kat kawasan perumahan aku nie. Mane taknyew aku boleh jadi fobia, bayangkanlah waktu aku tengah2 mandi tu, tibe2 angin bertiup bapak segale bapak kencangnyew. Atap zink rumah macam nak tercabut dibuatnyew diiringi dengan bunyi-bunyian gedumm..gedammm..kebab0oo... (bunyi petir laa tu.) Maunye aku tak terlompat sambil sempat latah mencarut. Nak terlondeh kain basahan mandi terkejut beruk makyehh bila dengar semua tu. Kalau tak mesti dah nampak...tuuuttt....:p

Teringat pulak 2,3 minggu lepas, apabila petir telah melande kat rumah aku yang paling dasyat. Dah rase macam kat medan perang dah. Mase tu aku tgh godek2 lapt0p sebab nak siapkan installer software nyew. Tengah-tengah godek tu, tibe2 dengar bunyi letupan yang sgt kuat. Dan tibe2 aku rase sebelah kaki aku macam terangkat dan berase kebas jer. Tak lame kemudian terase pedih2 sikit. Rupenyew aku telah terkena efek dari petir yang amat dasyat tu. Aku gak yang silap sebab mase ribut macam tu boleh pulak aku sambungkan wayar charger ngan letrik. Memang kene short laa.. Naseb baek laptop tu tak jadi pape..Kalau tak mau menangis aku dibuatnyew sbb tu laptop orang.huhu3. Tapi yang aku pelik,duduk lam umah p0n boleh terkena efek petir tu. (mungkin aku ade bercakap bohong ngan orang kot sebelum nie.huhu3.)

Dan disebabkan petir tu membuatkan p0kok rambutan depan rumah aku patah teruk. Seperti kaki pemain bola kene peteh..bahase bakunyew tackle.. Dan juga disebabkan peristiwa tu aku dah menjadi fobia bile hujan2 ribut cam sekarang nie. Takot bile bunyi petir. Korang pernah kene petir??? mesti takkan..law tak mungkin dah arwah dah kan. Aku yang terkena efek dye p0n rase sakit giler dah. Papoep0n aku tetap bersyukur sebab masih boleh hidup lagi dan takde kesan buruk yang terjadi kat diri aku. Dan itu juga mengingatkan aku supaya sentiase menginsafi diri. Syukur alhamdulillah.itu semua menunjukkan kekuassaan tuhan yang maha Esa dan kite hanye hambanyew yang kerdil lg lemah.

Harap-harap ribut petang nie dapat reda ngan cepat..Sangat fobia dah nie..
Takm0 type panjang2 dah..nanti takot kene sambar lagi..huhu3






*ayah pesan, kalau dengar petir kuat2 tu cepat2 lah gi azan..insyaallah ribut tu akan reda ngan sendirinyew. Jangan tutup telingew pulak..huhu3.

No comments:

Cuba klik dulu

Kongsikan Bl0g anDa diSini..^_^v